• Festyn Janki - fotorelacja :)

• 17 czerwca bieżącego roku odbył się w naszej szkole rodzinny festyn Janki połączony z 770-tymi urodzinami miasta Kluczbork. Nasi uczniowie prezentowali utwory muzyczne, wiersze i układy taneczne. Liliana Relich z klasy IA zagrała na wiolonczeli, Iga Walczok z klasy IB zaśpiewała piosenkę pt. W moim ogródeczku, klasa II A zaprezentowała taniec pszczółek, klasa IIB wyrecytowała grupowo wiersz pt. Dla mamy i taty, klasa IIIA zatańczyła dynamiczny utwór dyskotekowy, klasa IV A zaprezentowała układ taneczny, uczennica Dagmara Mielczarek z klasy IVB zaśpiewała piosenkę pt.  No sory, a następnie klasa IVB zatańczyła układ do utworu 'Timber'. Klasa VA również zaprezentowała układ taneczny do utworu Toka toka. W tym utworze oprócz uczennic z klasy VA Antoniny Górki, Wiktorii Stankiewicz, Aleksandry Drozdy, Dominiki Iry i Julii Dokupil wystąpiła  nasza być może przyszła uczennica Amelia Dokupil z przedszkola nr 7. Podczas festynu dziewczęta z klasy VA również prezentowały utwory pop. Hania Kwacz z klasy IVB i Karol Dziagacz z klasy VIB zaśpiewali wspólnie piosenkę pt. Matko moja ja wiem, Emilia Nemś z klasy VC zaśpiewała piosenkę pt. Ten stan, Kamil Bahryj z klasy VC pięknie zagrał na ksylofonie, Julia Grzelak z klasy VIB zaśpiewała utwór muzyczny pt. Oczy, Julia Michalewicz z klasy 6B i Dagmara Mielczarek wspólnie zaśpiewał piosenkę pt. Ramię w ramię oraz Julia wykonała solo utwór muzyczny pt. Hymn, Karolina Verkholiuk z klasy VIIIA przepięknie zaprezentowała utwory w języku ukraińskim i polskim. Występy przeplatane były zumbą prowadzoną przez naszą byłą uczennicę Maję Turek. Podczas festynu odbył się pokaz szkoleniowy psa policyjnego, pokaz straży pożarnej i przejażdżki motorem sportowym i elektrycznym.. Nasz festyn uświetniło wiele atrakcji takich jak loteria fantowa, pchli targ, wata cukrowa, popcorn, koło fortuny, gofry, tosty, frytki, pyszne ciasta i babeczki, domowe lemoniady, kiełbaska z grilla i przepyszne sałatki domowe. Oprócz tych wszystkich atrakcji czytano legendy Kluczborka a uczniowie mogli wziąć udział w 6 konkurencjach, stacjach zadaniowych  dotyczących naszego miasta i patrona szkoły Jana Dzierżona. O godzinie 12 wszyscy zaśpiewaliśmy uroczyste sto lat dla naszego miasta a uczniowie biorący udział w wyżej wymienionych konkursach rozbili dwie piniaty z cukierkami. Nagrody do konkursów ufundował Burmistrz miasta i gminy Kluczbork za co bardzo serdecznie dziękujemy. Dziękujemy wszystkim rodzicom, uczniom, nauczycielom, obsłudze a przede wszystkim dyrekcji naszej szkoły za pomoc w organizacji fantastycznej zabawy podczas festynu.

Sonia Gawińska - Mrugała, Zofia Nowak, Anna Zawada, Natalia Liśkiewicz

fot.Joanna Kaczor

• Dzień Pustej Klasy II A

• Czytanie prawie na polanie :-)

W tym roku poraz kolejny dołączyliśmy do ogólnopolskiej akcji promującej edukację w terenie. Inicjatorem akcji w Polsce jest Ośrodek Działań Ekologicznych "Żródła" (@ode.zrodla) #dzienpustejklasy2023;dpk2023

Dzisiaj każde dziecko przyniosło do szkoły swoją ulubioną książkę. Zareklamowało ją koleżankom i  kolegom. Potem było wspólne czytanie i opowiadanie. Mam nadzieję, że to był udany dzień. Dobrze, że mamy takie miejsce przed szkołą, gdzie można na świeżym powietrzu rozwijać swoje zainteresowania czytelnicze.

• Certyfikaty dla klas Ia i Ib PSP nr 1 w Kluczborku

• W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klas pierwszych naszej szkoły zrealizowali kolejną edycję dwóch programów ,,Kubusiowi Przyjaciele Natury" oraz ,,Akademia Bezpiecznego Puchatka". Uzyskali tym samym certyfikaty, które prezentujemy poniżej.

Anna Sabina Anna Respondek

• Sukces Zosi z II A

• II miejsce w Ogólnopolskim Turnieju Minisiatkówki o Puchar Burmistrza Kluczborka

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów !!!

Zofia Nowak

• Pasja i ciężka praca to przepis na sukces Hani M. z klasy 5b w PSP nr 1 w Kluczborku

•  Gratulacje to na początek :)

Hania  M. uczennica naszej szkoły trzy lata temu rozpoczęła swoją przygodę z akrobatyką w Opolskiej Akademii Akrobatycznej tam trenowała na trampolinach i ścieżce. Od  września 2022r. trenuje w szkole akrobatyki powietrznej Ramada w Opolu tam też uczęszcza na treningi. Systematycznie trenuje też w domu każdego dnia w miarę możliwości. Występem 17.06.2023r. podczas IV Międzynarodowych Artystycznych Mistrzostwach Aerial Hoop Competition w Opolu dostarczyła ogromnych emocji, wykonała układ na szarfach do muzyki z Króla Lwa. Film otrzymaliśmy od Mamy Hani.

Dziękujemy za emocje, życzymy wytrwałości i dobrej zabawy podczas rozwijania pasji.

Liśkiewicz Natalia,  Joanna Kaczor

• Komers klas 8 w PSP 1 w Kluczborku

• 14 czerwca  2023r. nadszedł bardzo wyczekiwany dzień przez wszystkich ósmoklasistów :) Na tydzień przed oficjalnym zakończeniem roku szkolnego spotkaliśmy się na komersie. Były wspaniałe dekoracje, rewelacyjna muzyka  (dziękujemy DJ Dawid) smaczne jedzonko i ... najważniejsze SUPER ZABAWA.

• Kotlina Kłodzka- wycieczka klas VA, VC i VIIA

• Ach, co to była za wycieczka! W ciągu trzech dni tyle atrakcji!

Ale po kolei. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Skalne miasto po stronie Czeskiej, zajrzeliśmy do Kudowy Zdroju a wieczorem ognisko ze wspólnym śpiewaniem. Drugiego dnia Twierdza Kłodzka, zwiedzanie miasta i wieczorem emocjonujące rozgrywki sportowe. Trzeciego dnia w Międzygórzu zwiedziliśmy Ogród bajek i wodospad Wilczki. Wysłuchaliśmy z zaciekawieniem wiele wspaniałych historii, legend i opowieści od naszego górskiego przewodnika a nocleg mieliśmy w pięknym zabytkowym pensjonacie z uroczymi kotami w krajobrazie. Spędziliśmy ze sobą cudowny czas. Będziemy go wspominać z radością.

Lidia Cieplik, Mariola Bużowicz, Karolina Nowak

• Wspominamy wycieczkę- sztolnia Luiza. Klasa II A

• Atrakcje sztolni, w połączeniu z niepowtarzalną ofertą edukacyjną i rekreacyjną, sprawiają, że miejsce to nie ma odpowiedników nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie. Polecamy.

Zofia Nowak

• Spotkanie z uczniami pierwszych klas w nowym roku szkolnym.

• W dniu 14 czerwca 2023 roku gościliśmy w naszej szkole przyszłych pierwszoklasistów wraz z ich rodzicami. W programie spotkania było:

- zaprezentowanie szkoły jako miejsca przyjaznego dzieciom i ich rodzicom,

- zapoznanie rodziców i dzieci z wychowawcami, salami lekcyjnymi, świetlicą oraz warunkami nauki,

- przekazanie rodzicom informacji dotyczących podręczników oraz potrzebnych dzieciom przyborów,

- wykonanie dzieciom zdjęć do identyfikatorów

Spotkanie zakończyło się chwilą wspólnej zabawy z ósmoklasistami.

Barbara Wnukowska

• Dzień Pustej Klasy II A

• Wycieczka do muzeum światła i koloru FUNZEUM -  Niesamowity świat zabawy i nauki. Zwiedzanie Sztolni Luiza

i podziemnej trasy wodnej. Poznanie tradycji i kultury działania kopalni węgla kamiennego.

• ,,Każde dziecko wie, że palenie jest złe” IVa i IVb

• W klasach czwartych realizowany był program Antytytoniowej Edukacji Zdrowotnej pod hasłem ,,Bieg po zdrowie”. Uczniowie przygotowali z wychowawcami klas plakaty i hasła promujące zdrowy tryb życia. Zorganizowali również głośny Happening. Najpierw czwartoklasiści odwiedzili w klasach szkolnych rówieśników, a następnie wyruszyli pochodem ulicami Kluczborka. Uczniowie głośno skandowali hasła, propagując tym niepalenie papierosów. Nie ma to jak zdrowie :-)
          Anna Stadnik
          Anna Zawada

• Wycieczka klasy 8c

• Za nami 3 intensywne dni w Karpaczu. Zwiedziliśmy m.in. Leśną Hute, Światynie Wang, zamek Chojnik, a także 2 przepiękne wodospady

Wróciliśmy cali, zdrowi i bogatsi w wiedzę i nowe doświadczenia. Wszystkim dopisywały dobre humory.

Pozdrawiają 8c i zaprzyjaźniona klasa ze szkoły nr 5.

• Młoda i zdolna artystka z II A

• W ramach ogólnopolskiego projektu "Mistrzyni Szymborska" współpracowaliśmy z Zespołem Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku. Zapraszam wszystkich do obejrzenia i wysłuchania nagrania, w którym zagrała uczennica klasy II A - Zosia Żórawska. Wszystkim życzę, by za Mistrzynią docenić niepowtarzalność każdej chwili... "Nic dwa razy się nie zdarza"...

Szczególne podziękowania dla Mamy Zosi, Pani Małgorzaty Żórawskiej.