• Kotlina Kłodzka- wycieczka klas VA, VC i VIIA

• Ach, co to była za wycieczka! W ciągu trzech dni tyle atrakcji!

Ale po kolei. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Skalne miasto po stronie Czeskiej, zajrzeliśmy do Kudowy Zdroju a wieczorem ognisko ze wspólnym śpiewaniem. Drugiego dnia Twierdza Kłodzka, zwiedzanie miasta i wieczorem emocjonujące rozgrywki sportowe. Trzeciego dnia w Międzygórzu zwiedziliśmy Ogród bajek i wodospad Wilczki. Wysłuchaliśmy z zaciekawieniem wiele wspaniałych historii, legend i opowieści od naszego górskiego przewodnika a nocleg mieliśmy w pięknym zabytkowym pensjonacie z uroczymi kotami w krajobrazie. Spędziliśmy ze sobą cudowny czas. Będziemy go wspominać z radością.

Lidia Cieplik, Mariola Bużowicz, Karolina Nowak

• Wspominamy wycieczkę- sztolnia Luiza. Klasa II A

• Atrakcje sztolni, w połączeniu z niepowtarzalną ofertą edukacyjną i rekreacyjną, sprawiają, że miejsce to nie ma odpowiedników nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie. Polecamy.

Zofia Nowak

• Spotkanie z uczniami pierwszych klas w nowym roku szkolnym.

• W dniu 14 czerwca 2023 roku gościliśmy w naszej szkole przyszłych pierwszoklasistów wraz z ich rodzicami. W programie spotkania było:

- zaprezentowanie szkoły jako miejsca przyjaznego dzieciom i ich rodzicom,

- zapoznanie rodziców i dzieci z wychowawcami, salami lekcyjnymi, świetlicą oraz warunkami nauki,

- przekazanie rodzicom informacji dotyczących podręczników oraz potrzebnych dzieciom przyborów,

- wykonanie dzieciom zdjęć do identyfikatorów

Spotkanie zakończyło się chwilą wspólnej zabawy z ósmoklasistami.

Barbara Wnukowska

• Dzień Pustej Klasy II A

• Wycieczka do muzeum światła i koloru FUNZEUM -  Niesamowity świat zabawy i nauki. Zwiedzanie Sztolni Luiza

i podziemnej trasy wodnej. Poznanie tradycji i kultury działania kopalni węgla kamiennego.

• ,,Każde dziecko wie, że palenie jest złe” IVa i IVb

• W klasach czwartych realizowany był program Antytytoniowej Edukacji Zdrowotnej pod hasłem ,,Bieg po zdrowie”. Uczniowie przygotowali z wychowawcami klas plakaty i hasła promujące zdrowy tryb życia. Zorganizowali również głośny Happening. Najpierw czwartoklasiści odwiedzili w klasach szkolnych rówieśników, a następnie wyruszyli pochodem ulicami Kluczborka. Uczniowie głośno skandowali hasła, propagując tym niepalenie papierosów. Nie ma to jak zdrowie :-)
          Anna Stadnik
          Anna Zawada

• Wycieczka klasy 8c

• Za nami 3 intensywne dni w Karpaczu. Zwiedziliśmy m.in. Leśną Hute, Światynie Wang, zamek Chojnik, a także 2 przepiękne wodospady

Wróciliśmy cali, zdrowi i bogatsi w wiedzę i nowe doświadczenia. Wszystkim dopisywały dobre humory.

Pozdrawiają 8c i zaprzyjaźniona klasa ze szkoły nr 5.

• Młoda i zdolna artystka z II A

• W ramach ogólnopolskiego projektu "Mistrzyni Szymborska" współpracowaliśmy z Zespołem Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku. Zapraszam wszystkich do obejrzenia i wysłuchania nagrania, w którym zagrała uczennica klasy II A - Zosia Żórawska. Wszystkim życzę, by za Mistrzynią docenić niepowtarzalność każdej chwili... "Nic dwa razy się nie zdarza"...

Szczególne podziękowania dla Mamy Zosi, Pani Małgorzaty Żórawskiej.

• Język polski bez granic

• Pierwszoklasiści cały rok pilnie uczyli się języka polskiego. Mamy nadzieję, że nauka była przyjemna, a stosowane metody sprzyjały nauce obcego języka.

• Karta rowerowa

• Klasy IV przez cały Rok szkolny przygotowywały się do egzaminu na Kartę rowerową. I wreszcie ten moment nadszedł...

W drodze na część praktyczną na pobliski plac manewrowy obok naszego Kina.

Karolina Nowak

• Street art

• W klasach VI na plastyce zajęliśmy się jedną z form  twórczości Street art- szablonem. Zastawialiśmy się nad tym, jaki ważny przekaz chcielibyśmy przesłać światu. A potem już tylko wycinanie i odbijanie szablonów za pomocą sprayów.

• Sposób na lekturę II A

• Jeżeli wciąż nie wiesz w jaki sposób Pani Wrona zgubiła swój kapelusz i czy się odnalazł, to najwyższy czas sięgnąć po książkę Danuty Parlak zatytułowaną "Kapelusz Pani Wrony".

Bohaterka książki lubi szyk i elegancję.

Nasz sposób na lekturę - czytamy, dyskutujemy, tworzymy. Zapraszamy do galerii naszych kapeluszy.

• Powszechny program bezpłatnych szczepień przeciw HPV

• Od 2009 roku Gmina Kluczbork  prowadziła program szczepień przeciwko HPV.

W związku z tym, że od 1 czerwca 2023 r. zakup szczepionek przeciw HPV realizuje Minister Zdrowia,

Gmina Kluczbork zakończyła program szczepień przeciwko  HPV finansowany ze środków samorządowych.

Powszechny program bezpłatnych szczepień przeciw HPV jest skierowany do dziewcząt i chłopców w wieku 12 i 13 lat.

W roku 2023 ze szczepień mogą skorzystać dzieci urodzone w 2010 i 2011 r.

Powszechny program szczepień przeciw HPV realizuje założenia i cele Narodowej Strategii Onkologicznej na lata 2020-2030. Bezpłatny Program Szczepień Ochronnych dla dzieci i młodzieży rozszerzono o szczepienie,
          które chroni przed chorobami wywołanymi przez HPV (np. rak szyjki macicy).

Podajemy link z pełnymi informacjami

• Wspólny wyjazd IA i IB

• Dzisiaj klasy IA i IB poczuły smak nadchodzących wakacji. Autobus londyński, statek, zabawa na dmuchańcach, to miłe chwile. Siły uzupełniliśmy w McDonald's, by odwiedzić jeszcze skansen w Bierkowicach. Jednak to jeszcze nie są wakacje, więc jutro spotykamy się w szkole. Dziękujemy za miły czas - uczniowie z IA i IB.

Anna Respondek, Anna Sabina

• Wycieczka po złoto kl. IV b

• Klasa IV b przedłużyła czas świętowania Dnia Dziecka i wybrała się na wycieczkę do kopalni w Złotym Stoku. Uczniowie poszukiwali złota i diamentów. Jechali górniczą kolejką i płynęli podziemną łódką. Zwiedzili również klejnot górnictwa - Sztolnię Ochrową. Obejrzeli także dawne narzędzia pracy górników. Dzieci przywiozły do domu wspaniałe wrażenia i złote monety :-)